Zandstorm in Soedan - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Diederik Branger - WaarBenJij.nu Zandstorm in Soedan - Reisverslag uit Khartoem, Soedan van Diederik Branger - WaarBenJij.nu

Zandstorm in Soedan

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

31 Januari 2013 | Soedan, Khartoem

Het is nu 31 januari, sinds de vorige blog 4 etappes en 550 km verder aangekomen in de hoofdstad van Soedan. De gebeurtenis die het meeste stof deed opwaaien deze dagen was de zandstorm die ons 3 dagen geleden trof. De hele nacht beukte de storm op de tent die maar tenauwernood standhield. Verder bleek dat vrijwel niets fijn zand tegenhoudt, want de hele tent inclusief inhoud zat vol met zand.. Ook dat moet je een keer meemaken. De storm heeft de hitte in ieder geval verdreven naar een aangename 28c. Bovendien woei de storm wel in de rug, dat was dan wel weer een groot voordeel van het ongemak.

Op de rustdag vandaag tent, bagage en fiets ontdaan van het meeste zand en s middags wat sightseeing gedaan in Khartoum. Bijna 2000 km in 15 etappes ver in de Tour dAfrique en dat ging eigenlijk gemakkelijker dan verwacht. We krijgen nu wel een moeilijk stuk, namelijkl 8 achtereenvolgende fietsdagen met desertcamp, wat ook betekent dat de koks hard aan het werk moeten om 70 mensen van eten te voorzien. Als ik die 8 dagen goed doorkom, dan zijn we echt een eind op weg naar het einddoel Kaapstad.

Hoe dat gaat aflopen zal hier later te lezen zijn.