Voorbereiden op een groot avontuur - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Diederik Branger - WaarBenJij.nu Voorbereiden op een groot avontuur - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Diederik Branger - WaarBenJij.nu

Voorbereiden op een groot avontuur

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

07 Januari 2013 | Nederland, Apeldoorn

Beste allemaal, zoals een aantal van jullie weet -en ook een aantal niet- heb ik ca 2 maanden geleden besloten het grootste avontuur van mijn leven aan te gaan. Dit avontuur behelst een fietstocht van Cairo naar Kaapstad in 4 maanden. Kort samengevat: 94 etappes, 25 rustdagen en bijna 12000 km door 10 landen. Ik doe dat niet alleen, maar georganiseerd: http://tourdafrique.com/tour-overview/?t=tour-dafrique

De laatste 2 maanden ben ik erg druk geweest met de voorbereidingen; op mijn 12-jaar-oude JanJanssen-racefiets gaat zoiets niet, dus een geschikte fiets (mountainbike) gekocht. Nog nooit gekampeerd, dus tentje gekocht en daarnaast alles wat noodzakelijk is om 4 maanden in Afrika gemiddeld 125km per dag te fietsen en daarnaast ook voldoende rust te krijgen.

Morgen 8 januari vlieg ik naar Cairo en vrijdag de 11e gaat de Tour van start. Ik ga proberen via deze weg zo nu en dan iets van mij te laten horen...

  • 07 Januari 2013 - 11:41

    Mary Bol:

    Hoi Diederik, Het is zover!! Ik wens je een fantastisch avontuur toe. Leuk om wat van je te vernemen. Succes en geniet van alle momenten. Ben ervan overtuigd dat zelf de zware dagen je iets zullen brengen.
    Tot horens. Groet, vanuit Zandvoort.

  • 07 Januari 2013 - 18:18

    Minus & Leen:

    Hoi Diederik, wat 'n fantasisch avontuur ga je tegemoet. Geniet van elk moment...ook van de moeilijke.
    We zullen je gedurende deze reis blijven volgen...dus elke dag 'n verslagje!
    Groetjes, Minus en Leen

  • 07 Januari 2013 - 23:00

    William En Margriet:

    Hai Didier,

    Wat een gaaf avontuur. Dat is pas een goed voornemen voor 2013. Ik neem aan dat je voor het bergklassement gaat dus de nadruk ligt op het eerste gedeelte van je tour denk ik. Maar dat is een aanname. Mijn geografische kennis van Afrika is niet meer wat het is geweest. Maar dat gaat helemaal goed komen. Dankzij jou! We gaan je volgen.

    Goede tijd en we wens en je veel goede ervaringen!

    Groeten Margriet en William

  • 08 Januari 2013 - 13:05

    Mrijam Van De Hel:

    Dat wordt vast een hele indrukwekkende reis! Ik wens je veel plezier & geluk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diederik

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 844
Totaal aantal bezoekers 38261

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 14 December 2014

The Andes Trail 2014

08 Januari 2013 - 11 Mei 2013

Tour d'Afrique

Landen bezocht: