Voorbereiden op een nieuw avontuur - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Diederik Branger - WaarBenJij.nu Voorbereiden op een nieuw avontuur - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Diederik Branger - WaarBenJij.nu

Voorbereiden op een nieuw avontuur

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

28 Juli 2014 | Nederland, 's-Gravenhage

Beste allemaal,

voor degenen die het nog niet weten: ik ga weer fietsen, dit keer in Zuid Amerika: van Quito in Equador naar Ushuaia in Argentinië oftewel van de evenaar naar het einde van de wereld (Ushuaia is de meest zuidelijke stad ter wereld). Tijdens mijn fietstocht in Afrika heb ik wel eens gezegd: "dit doe ik nooit weer". Niets is zo veranderlijk als de mens, in ieder geval als ik...

Het aantal kilometers (11000) is ongeveer hetzelfde als in Afrika, de duur is 2 weken langer, maar het aantal hoogtemeters in aanzienlijk hoger. We fietsen door en over de Andes, het hoogste punt dat we bereiken ligt op ca 4800 meter. Mijn doel is te genieten en gezond aan te komen in Ushuaia. Daarnaast heb ik mijn oog laten vallen op het bergklassement, dat zou een mooie bonus zijn! ;-)

Mijn fiets is dezelfde als in Afrika, een mountainbike Giant XTC met een nieuw gevlochten achterwiel, een nieuwe cassette (met ketting) en een nieuw buitenblad. In Afrika heeft hij het goed gedaan, ik hoop dat hij het nog 11000 km volhoudt! Met de ervaringen in Afrika in mijn bagage ga ik ervan uit dat dat ook voor mijzelf geldt.

Ik ben van plan via deze weg zo nu en dan iets van mijn ervaringen te delen. De statistieken geven aan dat deze blog al ruim 8600 keer gelezen (of aangeklikt) is! Van mijn Afrikareis heb ik mijn blog niet afgemaakt (ik ben wel gefinished in Kaapstad), ik ga mijn best doen dat nu beter te doen, de statistieken zijn een goede motivatie. 29 juli vlieg ik naar Quito en 1 augustus gaan we fietsen. Tot later!

  • 29 Juli 2014 - 01:59

    Mary Bol:

    Ha die Diederik,

    Wat leuk om wat van je te lezen. En wat een fantastisch avontuur. Wederom ben ik weer heel jaloers op je. Ik heb bewondering voor je! Heel veel succes en ik zal je reisverhaal volgen.

    Groet,
    Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diederik

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 885
Totaal aantal bezoekers 38148

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 14 December 2014

The Andes Trail 2014

08 Januari 2013 - 11 Mei 2013

Tour d'Afrique

Landen bezocht: