Voorbereiden op een nieuw avontuur deel 2 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Diederik Branger - WaarBenJij.nu Voorbereiden op een nieuw avontuur deel 2 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Diederik Branger - WaarBenJij.nu

Voorbereiden op een nieuw avontuur deel 2

Door: Diederik

Blijf op de hoogte en volg Diederik

01 Augustus 2014 | Ecuador, Quito

Ik ben nu 2 dagen in Quito, hoofdstad van Equador en startplaats van de Andestrail. Morgen 1 augustus fietsen we voor de 1e keer in noordelijke richting naar de evenaar om daar officieel van start te gaan om de de slogan van de Andestrail "fietsen van de evenaar naar het einde van de wereld" eer aan de doen. We keren dan weer terug naar het hotel om 2 augustus in zuidelijke richting te vertrekken.

De afgelopen weken heb ik mij -op mijn manier- voorbereid op de reis. Op mijn manier betekent zoveel mogelijk uitstellen tot het laatste moment. Het is wel zo dat vanwege mijn Afrika-reis vorig jaar de voorbereiding veel gemakkelijker was. Voor Afrika moest ik bepalen wat ik mee zou nemen en zo'n beetje alles aanschaffen. Nu kon ik gebruik maken van de paklijst die ik voor Afrika gemaakt had en gaan een aantal belangrijke zaken voor de 2e keer mee. De fiets, tent en slaapmat hebben hopelijk een lang en gezond 2e leven. Ik heb wel een dikkere slaapzak mee want we moeten rekening houden met temperaturen van -10c hoog in de Andes. In mijn bagage zit nu wat meer kleding omdat de temperatuurverschillen groter zullen zijn dan in Afrika en ik heb minder reserveondelen voor de fiets mee. Een zadelpen en een extra zadel zijn bijvoorbeeld nodeloze ballast en 1 reserveketting is voldoende....ga ik vanuit.


Voor wat betreft voorbereiding op de fiets oftewel training, was de Cauberg de zwaarste klim die ik dit jaar gefietst heb. Alle hoogtemeters heb ik in Nederland opgedaan, voornamelijk in de duinen tussen Scheveningen en Zandvoort en op en rond de Posbank; alles met de racefiets, een kleine 2000 km totaal. Tijdens de Andestrail maak ik kilometers genoeg en ik vind het belangrijk uitgerust aan de start te verschijnen. De (virtuele) spinninglessen zijn een goede aanvulling geweest.


Wat betreft de reis naar Quito, die was beter dan verwacht. Ik had een rechtstreekse vlucht geboekt van Amsterdam naar Quito met de KLM, economy class. Vlak voor de start kwam een stewardess van vragen of ik in de economy-plus klas wilde zitten, want daar was een stoel vrij...graag natuurlijk! Dit bleek helemaal voorin die klasse te zijn, direct achter de keuken waardoor ik bijna anderhalve meter beenruimte had... bijzonder aangenaam op een vlucht van ruim 11 uur! De leuke dame aan de incheckbalie matste mij ook al toen bleek dat de fietsdoos 2 kg te zwaar was (dat wist ik wel..) en ik daarvoor eigenlijk 100 euro had moeten bijbetalen. Hulde aan de KLM! 


De afgelopen 2 dagen in Quito zijn nuttig geweest om te acclimatiseren. Quito ligt op 2800 meter hoogte en dan is de ijle lucht een belangrijke factor. Ik heb mijn fiets, die de vlucht goed heeft overleefd rijklaar gemaakt. Daarnaast heb ik kennis gemaakt met de groepsgenoten en voor de rest niet veel gedaan, waar anderen excursies doen en/of al wat voorfietsen. We fietsen hier al genoeg en ik zie er niet zoveel in om energie te verspillen aan de gebaande paden van excursies.

Morgen gaan we dan echt fietsen. Ben benieuwd hoe dat gaat in de ijle lucht. Na vorig jaar in Kenia ga ik nu hier in Equador kijken hoe de evenaar eruit ziet... 

Wordt vervolgd.

  • 01 Augustus 2014 - 10:02

    Mary Bol:

    Hé daar, aan de andere kant van de wereld.

    Hoe groot is jullie groep en zijn het echte fietsfreeks? Nou ja, dat moet haast wel. Wij zijn aan het dubben of wij in feb/maart met Minus en Leen meegaan fietsen in Costa Rica. Dat is maar een klein avontuur in vergelijking met jouw tour.
    Grappig dat je veel trainings kilometers in de duinen van Zandvoort hebt liggen, heb je mij vast eens ingehaald.
    Heel veel succes!!


    Groet,
    Mary

  • 01 Augustus 2014 - 21:58

    William:

    Hallo Didier,

    Goed bezig man.
    Wat een gaaf plan weer. Ben jaloers op je. En toch ook weer niet.....
    Sterkte en succes de komende dagen. En ik moest wel erg lachen over jouw manier van voorbereiden.
    Daar herken ik nou heeeeelemaal niets van.

    We blijven je volgen!

    Groeten William en Margriet

  • 02 Augustus 2014 - 09:06

    Inge:

    Nou, dat was alvast een vrij vlekkeloze start ! Ga lekker genieten van de reis EN het gevoel dat het nog lang niet afgelopen is ! Heerlijk !

    Groetjes, Inge & Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diederik

Actief sinds 05 Jan. 2013
Verslag gelezen: 853
Totaal aantal bezoekers 38205

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 14 December 2014

The Andes Trail 2014

08 Januari 2013 - 11 Mei 2013

Tour d'Afrique

Landen bezocht: